keskiviikko 9. lokakuuta 2013

Isle of Skye

Tästä tulee ihan maratoonipäivitys kuvien (varsinkin panoraama) osalta, so bare with me.
Viikko alkoi taas normaalisti koulun ja jalkapallon merkeissä, ja onnistuin sitten lievästi telomaan itseäni siellä. Ensin satutin käteni kun törmäsin toisen tytön kanssa kun pelattiin käsipalloa ja sitten sain vielä pallon päähäni. Kait se kuuluu tähän urheilulajiin että siellä saattaa sattua.
Muuta erikoisempaa ei tainnut alkuviikosta tapahtua, vain luentoja, jalkapalloa ja sen social event keskiviikkona, torstaina käytiin Oran morissa ja perjantaina tukien tulon kunniaksi syömässä sushia. Nami.

Löysin myös jossain vaiheessa koulun kirjastossa harhaillessani Kalevalan! Piti ihan kuva ottaa todisteeksi. Tämä versio oli tosin englanniksi, niin en päässyt nauttimaan suomen kielestä.

Perjantaina sain myös laatikon kotoa! Olin tilannut äitiltä jalkapallokengät ja suojat ja ruisleipää, mutta sain sitten vähän muutakin mukana. Tilasin myös purkinavaajan mikä on niin ihanan yksinkertainen verrattuna näihin hienoihin epämääräisiin kapistuksiin mitä täältä löytyy (ja mitä me ei Miian kanssa osata käyttää…) Mutta kiitos äitille ihanasta laatikosta, sen sisällöstä tullaan kyllä nauttimaan. Finrexiä sain sitten nuhaan, vaikka tämä tauti onkin jo melkein taltutettu, olen varma että uusia on tulossa… Sen verran tulee tuolla ulkona oltua sateessa shortsit jalassa, joka maanantai ja tiistai siis..

Tässä on sitten vielä hieno kuva, mikä on ollut tarkoitus laittaa jo parin viikon ajan. Käytiin Miian kanssa siis Tescossa yöshoppailemassa, kun piti se 24/7 mahdollisuus hyödyntää edes kerran. Kaikkein hienointa tässä kuvassa on se, että Miian ilme on täysin tahaton ja sain sen sattumalta kuvaan, mikä on minusta aika hauskaa.

Viime viikonloppuna lähdettiin käymään ISoc:in järjestämällä matkalla, jonka päämääränä oli Isle of Skye. Maksettiin matkasta 70 puntaa per nenä, mikä ei ole paljoa verrattuna siihen miten paljon nähtiin ja koettiin. Oli todella hauskaa ja maisemat oli päätä huimaavat.
Ensimmäisenä päivänä pysähdyttiin monta kertaa matkan varrella, ensimmäinen pysähdys oli jo 45 minuutin matkan jälkeen Loch Lomondilla, läheisellä suurella Lochilla. Kaunis paikka ja saatiin jo heti tuntumaa nummiin. Tai no ne taisi jo alkaa olla vuoria ainakin jossain vaiheessa matkaa

Tässä Miia puhuu sorsaa. Ei oikein onnistunut, kun kaikki sorsat vaan pakeni meidän luota. Tai sitten Miia onnistui liiankin hyvin ja alkoi loukata niitä. Mene ja tiedä.

Nämä kuvat on siitä pienestä kylästä Loch Lomondin rannalta jossa me pysähdyttiin. Kaunista, mutta ei siellä kyllä ollut yhtään mitään.

Tässä sitten vielä kappale tästä nimenomaisesta Lochista, joka kuunneltiin samalla kun ajeltiin sen rantoja, oli aika hieno tunnelma.

Loch Lomondilta kun lähdettiin, jatkettiin matkaa Isle of Skyetä kohti monen pysähdyksen kautta. Pysähdyttiin Loch Tullassa ottamassa kuvia

Glen Coessa kolmen siskoksen luona (täällä on myös kuvattu Harry Potter ja Azkabanin vankia sekä James Bond Skyfall leffaa!!!)

sekä Fort Williamissa lounaan merkeissä. Täällä ei keretty nähdä kaupunkia kun vasta paluumatkalla, kun syötiin ja käytiin kaupassa eikä pysähdysaika ollut pitkä. Mutta nätti kaupunki. Ostin sieltä Rice Krispies Treatteja ja Miian ilme oli hieno kun se maistoi.

Sitten matka jatkuikin Loch Garrylle (jonka olisi tarkoitus näyttää Skotlannin kartalta, ja jos käyttää mielikuvitusta niin kyllä se näyttääkin!)

sekä Eilean Donan Castlelille. Tästä linnasta tulee ilmiselvästi mun tuleva koti!

Matkan varrella Miia otti videon maisemista ja siitä kun kuunneltiin musiikkia matkalla, oli hyvä tunnelma!

Sitten päästiinkin vihdoin Isle of Skylle ja majapaikkaamme Broadfordiin. Se oli hyvin pieni kylä, missä ei ollut paljon mitään, mutta ihan kivat näkymät ja vietettiin sitten hauska ilta hostellilla tällä meidän reissuporukallamme.

Miia löysi tämmöisen ällöttävän karvamadon, jota se sitten kuljetti aikansa mukanaan.

Me ollaan ruettu muistuttamaan toisiamme epäilyttävän paljon kämppissuhteemme aikana...

Seuraavana päivänä lähdettiin aamuhäslinkien jälkeen hostellilta kiertelemään saarta ympäriinsä. Ensimmäiseksi pysähdyttin Sligachan sillalla ja nähtiin siinä samalla Isle of Skyen suurin vuori Cuillins

ja sitten matka jatkuikin Kilt Rockille, Mealt Fallille & Mealt Lochille sekä Lealt Gorgelle ja Lealt Fallsille. Kilt Rockin luona nähtiin delfiinejä! Oli kyllä aika hienoa, en ymmärrä mitä ne täällä kylmässä pohjoisessa Skotlannissa oikein tekivät. Koko päivän ajan myös tuuli mielettömästi ja satoikin vähän. Mutta en ole tainnut koskaan olla näin tuulisessa paikassa, pelotti koko ajan että se heittäisi alas sieltä jyrkänteeltä, mutta onneksi suurimmaksi osaksi se tuuli poispäin reunalta.

Löydettiin sieltä kilttimies, joka kuulemma on about aina tuolla! En kyllä tosiaan ymmärrä miksi…

Hyvin kaunis video kuten näätte.

Nämä tiet oli aika pieniä..

Sitten matkamme jatkuikin Portreehen,

jossa pysähdyttiin syömään lounasta. Löydettiin tosi kiva pieni ravintola missä oli suhteellisen paljon kasvisruokia, verraten siihen että kovin montaa ruokavaihtoehtoa siellä ei ollut. Mutta hyvää ruokaa ja sain sitten vatsani ihan täyteen. Tämäkin kaupunki oli kaunis, mutta ei keretty siitä kovin paljon nauttia, kun lähdettiin taas jatkamaan matkaa, tällä kertaa kotia kohti. Reitti oli sama kuin tullessa, joten pysähdyksiä ei pahemmin ollut. Illemmalla oltiinkin sitten jo takaisin Glasgowssa, minä ja Mari vietettiin rauhallinen muutama tunti kotona ennen kuin simahdin elokuvan ääreen, ja Miia meni ahkerana opiskelijana yliopiston kirjastoon opiskelemaan vielä illan päätteeksi. Propsit Miialle, itse en olisi millään
jaksanut.
Tämä uusi viikko on lähtenyt ihan normaalisti käyntiin, koulua ja jalkapalloa, mutta sillä erotuksella että nyt minua on jopa alkanut vähän kiinnostaa opiskelu. Suurimmalla innolla odotan torstaita, sillä sillon saadaan vihdoinkin netti tänne, ja kaikkein hauskinta on, että odotan että pääsisin vihdoinkin kunnolla opiskelemaan! Saas nähdä miten tämä innostus sitten kestää… Toivottavasti nyt sentään edes vähän aikaa. Mari on täällä meidän seurana enää noin viikon ajan, että sitten muuttuu varmaan taas kuviot vähän kun jäädään Miian kanssa kahdestaan, mitenköhän tulee ruuanlaitto sujumaan kun koko ajan ollaan jossain menossa…. No sen näkee sitten. Niin ja vielä viimeiseksi sanon sen, kun ostin nyt sitten jouluksi lentolipun kotiin! Ihanaa kun on nyt sellainen varmuus ja päivät jo tietää. En kovin kauaa kerkeä siellä olla, kun 19. päivä myöhään illalla saavun Helsinkiin ja 1. päivä lähtee jo lento takaisin, mutta siinä välissä minua voi yrittää tavoittaa. Kotona on tarkoitus viettää koko loma, mutta ehkä minä jossain vaiheessa saatan jopa liikahtaa jonnekkin muuallekkin.